Biuro Dyrektora Generalnego

Dyrektor: Małgorzata Stańczykowska

Zastępca Dyrektora: Marzena Strus

tel. 22 52 12 559
fax 22 52 12 523
 

W strukturze organizacyjnej Biura Dyrektora Generalnego wyodrębnia się następujące komórki organizacyjne:

  1. Wydział Spraw Osobowych;

  2. Wydział Zarządzania Zasobami Ludzkimi;

  3. Wydział Organizacyjny;

  4. Wydział - Archiwum Zakładowe;

  5. Wydział - Kancelaria Główna;

  6. Stanowisko Pracy do Spraw Bezpieczeństwa i Higieny Pracy.

Do zakresu zadań Biura Dyrektora Generalnego należy:

  1. koordynowanie realizacji zadań związanych ze sporządzaniem i aktualizacją opisów stanowisk pracy, wartościowaniem stanowisk pracy, naborem, przeprowadzaniem ocen okresowych oraz odpowiedzialnością dyscyplinarną członków korpusu służby cywilnej w Ministerstwie Sprawiedliwości;

  2. prowadzenie spraw osobowych:

    a)  osób zajmujących w Ministerstwie Sprawiedliwości kierownicze stanowiska państwowe, z wyłączeniem sędziów powołanych na stanowisko Podsekretarza Stanu,
    b)  członków korpusu służby cywilnej,
    c)  pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi,
    d)  pracowników zatrudnionych w Gabinecie Politycznym Ministra,
    e)  osób delegowanych do Ministerstwa Sprawiedliwości, z zastrzeżeniem § 16 pkt 2, 4 i 5;

  3. realizacja polityki dotyczącej wynagrodzeń osobowych, nagród, premii i dodatkowych wynagrodzeń rocznych;

  4. prowadzenie spraw związanych z administrowaniem środkami zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz organizowanie działalności socjalnej finansowanej ze środków funduszu;

  5. sporządzanie analiz i ocen stanu zatrudnienia w Ministerstwie Sprawiedliwości;

  6. analizowanie potrzeb szkoleniowych i realizowanie procesu doskonalenia zawodowego pracowników Ministerstwa Sprawiedliwości oraz zarządzanie środkami finansowymi przeznaczonymi na ten cel;

  7. koordynowanie spraw związanych z praktykami studenckimi i stażami zawodowymi;

  8. prowadzenie spraw związanych z organizacją Ministerstwa Sprawiedliwości, w tym opracowywanie projektów statutu, regulaminu organizacyjnego, instrukcji kancelaryjnej i regulaminu pracy Ministerstwa Sprawiedliwości, a także opiniowanie projektów wewnętrznych regulaminów organizacyjnych departamentów i biur oraz wewnętrznych instrukcji w sprawie szczególnych zasad i trybu postępowania z korespondencją w komórkach organizacyjnych;

  9. prowadzenie ewidencji i zbioru wewnętrznych regulaminów organizacyjnych departamentów i biur Ministerstwa Sprawiedliwości;

  10. opiniowanie projektów wewnętrznych aktów prawnych Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości oraz prowadzenie ich ewidencji i zbioru;

  11. prowadzenie rejestrów upoważnień i pełnomocnictw Ministra Sprawiedliwości i Dyrektora Generalnego Ministerstwa Sprawiedliwości;

  12. wykonywanie zadań dotyczących zapewnienia funkcjonowania kontroli zarządczej w Ministerstwie Sprawiedliwości;

  13. prowadzenie ewidencji organów pomocniczych funkcjonujących w Ministerstwie Sprawiedliwości oraz tych, w których uczestniczą przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości;

  14. zapewnienie obsługi kancelaryjnej Ministerstwa Sprawiedliwości przez wyodrębnioną w strukturze biura kancelarię główną, w zakresie ustalonym w instrukcji kancelaryjnej;

  15. prowadzenie archiwum zakładowego, w tym sekcji archiwum akt niejawnych.

W strukturze Biura Dyrektora Generalnego funkcjonuje wewnętrzna komórka organizacyjna wykonująca zadania służby bezpieczeństwa i higieny pracy w Ministerstwie Sprawiedliwości, a także podejmująca działania na rzecz kształtowania bezpiecznych i higienicznych warunków pracy w jednostkach organizacyjnych resortu sprawiedliwości. W zakresie wykonywania zadań służby bezpieczeństwa i higieny pracy komórka ta podlega bezpośrednio Dyrektorowi Generalnemu Ministerstwa Sprawiedliwości.

O dokumencie